>

Sophie Mannes 2013 © Alle rechten voorbehouden

Bewustzijnscursussen
Yoga en
Sophie Mannes

Je hebt keuze uit 2 privé-sessies:

 

A.  Bewustzijn

Als je meer inzicht in een bepaald thema wilt, kan je veel hebben aan een individuele sessie.

 

Met bewustzijn, met aandacht krijg je stroming, inzicht in allerlei thema’s: b.v in fysieke ongemakken, beter slapen, meer energie, meer IK KRACHT en zelfvertrouwen, rust in je denken, in steeds terugkerende zaken in je leven, thema’s in relaties.

 

Leer hoe je je bewustzijn kan gebruiken om jezelf te helen. Het brengt jou vele nieuwe veranderingen en ervaringen...

 

 

B. Healing en Bewustzijn

Een combinatie van universele, liefdevolle levensenergie, voelbaar via mijn handen èn het focussen van jouw bewustzijn.  Enorm helend!

 

Jij gaat kijken, voelen, ervaren en NIETS hoeft anders. Puur laten zijn, toe laten en kijken, wat doe ik er mee (tot nu toe), met alles wat ik voel? Wil ik het zo snel mogelijk weg hebben? Ontkenning? Houd ik de focus op “er vanaf willen zijn”? Het “unieke stukje zijn” wordt aangeraakt, wordt (weer) wakker. Zodat je vanuit eenheid, vanuit verbinding met je ware zelf de zaken weer kunt aangaan.

 

Bel of mail voor een afspraak

Prijs: €35,= voor 45 à 60 minuten

Kinderen en studenten €17,50

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

“Meditatie is krachtig gereedschap om je van deze hogere dimensies en de leiding van je hogere zelf bewust te worden. Door het mediteren kun je je normale gedachten tot rust brengen en luisteren naar je hogere zelf. Het stelt je in staat meer aandacht te besteden aan je innerlijke realiteit en voorstellingen, indrukken en gevoelens. Wanneer je mediteert, verhoog je je vibratie en frequentie en de dimensies van je hogere zelf worden toegankelijker voor je. Meditatie verhoogt je gevoeligheid voor ideeën, concepten en indrukken van de hogere gebieden en je hogere zelf.

 

Meditatie kan een toestand van ontspanning betekenen, van observatie en concentratie. Meditatie kan vele vormen aannemen; van je geest stil maken tot je ergens op concentreren. Meditatie is een naar binnen gerichte, bespiegelende houding, een periode van geconcentreerde gedachten. Meditatie kan het sturen van licht en liefde naar mensen zijn of stil zitten en je geest tot rust brengen. Dingen waardoor je je kunt ontspannen, concentreren of je geest rustig kunt maken. Lange wandelingen in het bos, luisteren naar muziek en rustig zitten, zullen je verbinden met je hogere zelf en de hogere dimensies.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Op internet is o.a  het volgende te lezen over leren mediteren:

Leren mediteren

Mediteren is gezond. Meditatie heeft positieve gevolgen voor je gezondheid en geluksbeleving. Wanneer je mediteert kom je op de eerste plaats tot rust. Er duiken steeds meer bewijzen op dat mediteren een zeer positieve invloed heeft op ons lichaam. In een wereld waarin ons lichaam steeds meer stress te verdragen krijgt kan mediteren je helpen om balans terug te krijgen. Dankzij meditatie vind je meer rust in je geest. Bovendien kan een ontspannen lichaam zichzelf beter herstellen dan een lichaam met stress. Je laat stress los en krijgt overzicht in je leven. Je komt als het ware dichter bij je ware aard. Je komt ook steviger in het leven te staan. Meditatie kan ook een spirituele belevenis zijn.

Daarbij heeft meditatie (en yoga) ook een groot aantal gezondheidsvoordelen. Meditatie  en yoga verlagen daadwerkelijk de concentratie stresshormoon in je lichaam. Je bloeddruk neemt af en je lichaam kalmeert en herstelt zich. Wanneer je stress kunt beheersen wordt je lichaam gezonder.

Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat mensen die mediteren en aan yoga doen aanzienlijk minder vaak naar de dokter gaan dan mensen die niet mediteren. Tijdens het mediteren kun je zitten of liggen zoals jij dat prettig vindt. Het draait bij mediteren en yoga om rust en concentratie.. Zorg dat je mediteert in een stille, niet te lichte omgeving waarin je niet gestoord kan worden. Zet je telefoon en je computer uit.

· Je kunt in de kleermakerszit mediteren. Zorg ervoor dat je je hoofd in lijn met je rug plaatst zodat je ruggengraat recht is.

· Op je knieën mediteren. Zit op je knieën en leg je voeten plat op de grond. Ga met je billen op je voeten zitten. Zorg dat je ruggengraat recht is. Eventueel kun je tussen je benen en je billen een opgerolde handdoek leggen.

· Liggend mediteren. Zoek een plek om te liggen zoals op de grond. Ondersteun je hoofd met een kussen. Leg je handen uit elkaar op de grond.

· Zittend mediteren. Ga zitten in een gemakkelijke stoel en ontspan je lichaam.

De onderstaande stappen begeleiden je door een eenvoudige meditatie die je liggend kunt uitvoeren.

1. Creëer een goede meditatie-omgeving

Het mediteren verricht iedereen op zijn eigen manier. Je kunt mediteren met of zonder muziek, binnen of buiten, met of zonder licht en alleen of met anderen. Creëer voor jezelf een ontspannen meditatie-omgeving waarin jij tot rust kunt komen tijdens de meditatie. Je kunt bijvoorbeeld een wierookje aan zetten of wat kaarsen aansteken om je meditatie te ondersteunen.

2. Neem je favoriete meditatiehouding aan

Mediteren kun je in verschillende houdingen uitvoeren. Je kunt kiezen voor ‘zittend te mediteren’, ‘liggend te mediteren’ of zelfs ‘lopende te mediteren’. Als je net begint met meditatie kan het eenvoudiger zijn om liggend of zittend te mediteren. Veel mensen ervaren tijdens de meditatie pijntjes en ongemakken als ze lang stil zitten in meditatiehouding. Als je daar last van hebt kun je de meditatie liggend uitvoeren met je benen plat op de grond en licht uit elkaar. Leg je armen naast je en houd je duim en wijsvingers tegen elkaar.

3. De kracht van meditatie: laat spanning wegvloeien

Mediteren helpt je om alle spanning in je lichaam los te laten. Jouw meditatie start met een diepe inademing door de neus. Zorg dat de lucht in je buik terecht komt, je borst hoeft niet omhoog te komen. Houd de adem even vast en laat de lucht langzaam ontsnappen via je mond.

Beeld jezelf in dat je tijdens het mediteren bij iedere uitademing spanning uit je lichaam laat ontsnappen. De lucht neemt alle stress met zich mee en verlaat je lichaam. Je wordt meer ontspannen bij iedere uitademing. Voel je lichaam langzaam in de grond zakken en voel de lucht door je lichaam stromen.

4. Meditatie op de ademhaling

Terwijl je je tijdens het mediteren langzaam steeds dieper ontspant zul je merken dat er allerlei gedachten langskomen. Je hoeft deze gedachten niet weg te drukken, maar je hoeft er in de meditatie ook niet dieper op in te gaan. Als je tijdens het mediteren merkt dat je gedachten afdwalen, richt je je aandacht terug op je ademhaling.

Voel hoe de lucht je lichaam binnen stroomt, en merk hoe je tijdens het uitademen steeds dieper en dieper ontspant. De kern van meditatie is niet ‘nergens aan denken’, de kern van meditatie is diep ontspannen en de dingen laten zijn zoals ze zijn.

5. Diepe meditatie: keer je aandacht naar binnen

Zodra je voelt dat het mediteren je echt ontspannen heeft gemaakt kun je jezelf laten wegglijden in een meer diepe meditatie. Verplaats je aandacht naar binnen. Dit kun je bijvoorbeeld doen door je ogen ‘naar binnen’ te draaien. Het is dan makkelijker om dieper weg te glijden. Tijdens het mediteren laat je gedachten gewoon komen en gaan en blijf je je focussen op de sensatie van je ademhaling.

6. Hou deze meditatie minimaal 20 minuten vol

Tijdens het mediteren doorloop je verschillende fases. De eerste 20 minuten van de meditatie zijn vaak wat onrustig. Er komen veel gedachten voorbij uit het dagelijks leven die je meditatie proberen te verstoren. Hoe kun je nou aan niets denken? Je zult merken dat je, wanneer je mediteert veel gedachten hebt. De kunst van het mediteren is het laten varen van deze gedachten. Laat ze komen en gaan en leg je concentratie bij je ademhaling. Je hoeft niet te oordelen, plannen of onthouden.

Bekijk je gedachten en laat je wegvaren met de gedachtestroom in je hoofd. Merk je dat je langzaam wordt meegenomen door je gedachten? Leg dan rustig de focus weer terug op je ademhaling. Uiteindelijk, en met wat oefening, zul je in staat zijn je gedachten te controleren en je hoofd echt leeg te krijgen tijdens het mediteren. Ga in ieder geval door tot je door deze fase heen bent.

Na de onrustige fase van meditatie vind je een meer rustige fase waarin de gedachten je met rust laten. Het kan zelfs zijn dat je emotioneel wordt en dat je gaat huilen. Zodra je in het rustige gebied van de meditatie komt ervaar je de diepere ontspanning die meditatie je kunt brengen.

7. Ontwaak langzaam uit je meditatie

Als je vindt dat het tijd is om te ontwaken uit je meditatie kun je beginnen langzaam te bewegen. Beweeg eerst je tenen en je vingers zachtjes. Zo word je weer langzaam alert, en kun je langzaam je benen optillen en rechtop gaan zitten of opstaan uit je meditatie. Haal nog één keer diep adem en rek je lekker uit. Voel hoe je lichaam zich heeft ontspannen.

 

Ontspanning in lichaam en geest door yoga & meditatie.

Cursussen en trainingen met betrekking tot meditatie gericht op TOEPASSING IN DE PRAKTIJK; in je dagelijkse leven, werk, relaties etc. Anders in het leven staan! In Alkmaar meditatiecursussen; persoonlijke- en spirituele groei. Graag nodig ik je uit om een stap te zetten op het pad van je persoonlijke- en spirituele groei... Mediteren kan je namelijk leren. Meditatiecursussen in Alkmaar door Sophie Mannes. Rust, ontspanning in je lichaam, rust en ontspanning in je hoofd. Meditatielessen in combinatie met yogaoefeningen brengen je ontspanning en rust in je hoofd. Meditatietrainingen in

 

Innerlijke kracht trainingen en leren mediteren, meditatie en bewustzijnscursussen in Alkmaar.  Dat betekent ontspannen worden, ontspanning leren en rust in je hoofd. Je weer kunnen concentreren, een betere concentratie. Ook voor mensen uit Castricum, Heiloo, Limmen en Egmond, Bergen en Schoorl en Haarlem, Zaanstad, Zaandam en Wormerveer. Schagen, Hoorn en Enkhuizen, Westfriesland. De cursussen zijn gebaseerd op het kunnen toepassen in de praktijk. Je gedachten tot rust laten komen, rust in je denken je hoofd en lichaam. Daarom leren mediteren, spiritueel en kennismaking ook voor beginners zoals yoga om je beter te kunnen concentreren, Light, body en als je zoekt op Mindfulness  Noordholland, Alkmaar, Heiloo, Castricum Bergen, Schoorl en Schagen maar ook Haarlem de Zaanstreek, Hoorn en Purmerend en Enkhuizen. Ook worden weer Light Body-cursussen gegeven. Omgaan met spanningen, het vinden van rust in je denken, in je gedachten, ontspannen en ontspanning in je hoofd en lichaam zijn belangrijke meditatieonderwerpen voor beginners en gevorderden. Mediteren kan je leren.